2012. április 6., péntek

Önportré

A látszóteres lecke miatt kísérleteztem még ezzel a dologgal, és talán még van ötletem, hogy hogyan lehetne kihozni még belőle többet, de szerintem én már nem sokkal többet tudnék hozzá tenni.

Az alapkoncepció az volt, hogy megoldjam a leckét, aminek a címe: "önportré arc nélkül". Volt több ötletem, de ez a tükrös valamiért megtetszett. A leadott képen (itt látható) végül négyszer is látszom, pedig csak kettő képre számítottam. Az előtérben szemből, aztán a tükörben hátulról, persze elég kis és életlen részekben. De az obiban is tükröződik az arc, sokkal élesebben, két felületen is. Viszont pont azért, mert több visszaverésre is alkalmas rétegen megy ott keresztül a kép, nem nagyon hiszem, hogy azt a kicsi alakot élesíteni lehetne.

Nyöző mondta, hogy ki lehetne takarni a hátteret és derítőlappal az arcra több fényt tenni. Ezt próbáltam, de a 60x80 cm-es lap nem takarja ki az egész képet, amit a domború lencse képes összehozni. Ráadásul kihívás megcsinálni egy manuális lencsével, közgyűrűvel úgy, hogy előre belőjem, hogy az élesség hol legyen, aztán odaüljek... Úgyhogy itt ezzel meg is álltam, ezzel kicsit koncentráltam a kis portréra, sokkal jobban ki van így emelve (ez egy fekvő kép volt és most a magassága lett az eredeti rövid oldalának hossza) és az is tetszik, ahogy a közgyűrű miatt elfolyik a gép kontúrja.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése