2012. január 20., péntek

Első év

Szoktak ilyen év végi bejegyzést csinálni, én meg amúgy is számokkal foglalkozom, van rá ingerencia. Tehát:

2011. március 29-én vettem meg, ez ugye év végéig 3/4 évet jelent.

Év végéig 10715 kép készült. Volt egy-két futam, amikor a gyerekek nekiveselkedtek, de pár száznál több nem lehet. Meg az elején az érdekessége miatt én is sokat nyomogattam, szerintem ilyen 40 kép/nap sűrűség nem lesz idén.

Vettem hozzá közgyűrűt, ez nagyon jó volt. Két objektívet, illetve az egyiket csak átszereltem a Zenitről, mindkettő M42-es foglalatú, az egyikhez kaptam, a másikhoz vettem adaptert. Ezek is nagyon jók, az f2 és f2,8 remek dolog. Vettem még derítőlapot és távkioldót, előbbit még nem használtam, utóbbi kell.

Amire nem vagyok büszke, az a balatoni képekről készült sorozat, mert annyira gangyin van megdolgozva néhány kép, és persze maguk a képek is jellegtelenek, hogy csuda.

Amire büszke vagyok, az még a Balatonról a pókos kép, bár ott csak szerencsém volt, szintén onnan a makrós, magányos tuja-levél és az októberi kagyló a vízparton.

Ami nehéz, az az emberek fotózása, hogy egyáltalán merjem használni az utcán a gépet.

Ami élmény volt, az a Lehel piacos pályázat, hogy végigcsináltam olyan tapasztalatlanul, de végül is ott már rá voltam kényszerítve arra is, hogy elkezdjek kommunikálni az emberekkel.

Ami ajándék volt, az a fotósuli Zsila Sándornál - és ide most nem tudok járni, de ezt folytatnom kell jövőre mindenképp. Hihetetlen sokat lehet tőle tanulni, de főleg azért, mert vállalja emberségét és megosztja elkötelezett életének tapasztalatait. Az emberségessége nélkül ezerszer kevesebbet érne az egész találkozás.

Amire rájöttem: a makró dolgok bejönnek. Ja, nem véletlen, ott lehet kezdőként a legváltozatosabb formákkal találkozni.

Amit feladatként magam előtt látok: a pályázatok nevelő hatása, a tematikus gyakorlatok haszna, a rendszeres utcai fotózás, amit munkába menet meg lehet oldani, illetve regisztráltam a latszoter.hu-ra, ez azért ígéretes, mert egyrészt véleményezik a képeket és a jelek szerint inkább kezdő, fiatalos, művészetpárti emberek, másrészt mert vannak feladatok, amik segíthetnek a munkában.

Meg is ajándékozom magam egy képpel így év elején. Az évvége szimbolikus gátjával, vagy a lehetőségekre való nyitással, a természetes és a mesterséges lehetőségeiről... :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése